Historia BMW

Ważne daty


1916 – Utworzenie fabryki samolotów Bayerische Flugzeug-Werke (BFW)
1917 – Zmiana nazwy spółki Rapp-Motorenwerke na Bayerische Motoren Werke GmbH
1918 – Przekształcenie w spółkę akcyjn±.
1923 – Wykonanie pierwszego motocykla BMW.
1928 – Powstał oddział przedsiębiorstwa BMW w Eisenach, gdzie rozpoczęto produkcję pierwszych samochodów o nazwie Dixi, wzorowanych na angielskich autach Austin Seven.
1944 – Znaczne zniszczenie zakładów w Monachium przez bombardowania alianckie.
1945 – Uruchomienie zakładu naprawczego pojazdów wojsk okupacyjnych.
1945 – Demontaż zakładu w Monachium i Allach
1948 – Wznowienie produkcji motocykli po zniszczeniach wojennych i po przegranej wojnie.
1952 – Wytwarzanie samochodów w Monachium.
1959 – Historyczne generalne zebranie, na którym zostało udaremnione przejęcie BMW przez Daimler Benz
1960 – BMW zatrudnia 7000 pracowników i osi±ga obrót 239 milionów marek niemieckich
1962 – Karl-Heinz Sonne został przewodnicz±cym zarz±du
1967 – Otwarcie Zakładu Motocyklowego w Berlin-Spandau
1969 – BMW zatrudnia 21 000 pracowników i osi±ga obrót 1,5 miliarda marek niemieckich
1970 – Eberhard von Kuenheim został przewodnicz±cym zarz±du. Utworzenie fundacji Herbert Quandt Stiftung.
1972 – Utworzenie działu sportu – BMW Motorsport GmbH.
1972 – Budowa nowego budynku głównego zarz±du "Vierzylinder"
1972 – Budowa zakładu w południowej Afryce
1973 – Otwarcie zakładu w Landshut
1978 – Przedstawienie BMW serii 5 z silnikiem na wodór we współpracy z DLR
1978 – BMW zatrudnia 30 000 pracowników i osi±ga roczny obrót 6,0 miliardów marek niemieckich
1979 – Otwarcie zakładu silników w Steyr (Austria)
1984 – Otwarcie zakładu motocykli w Berlin-Spandau
1985 – Pocz±tek budowy FIZ
1985 – Utworzenie spółki BMW Technik GmbH do prac badawczo-rozwojowych.
1987 – Otwarcie zakładu w Ratyzbonie



Budynek centrum badawczego Forschungs- und Ingenieurzentrum


1990 – Otwarcie centrum badawczego Forschungs- und Ingenieurzentrum FIZ.
1990 – BMW zatrudnia 70 900 pracowników i osi±ga obrót 27,1 miliardów niemieckich marek
1992 – Otwarcie zakładu Spartanburg (Południowa Karolina) w USA
1993 – Bernd Pischetsrieder został przewodnicz±cym zarz±du
1994 – Wykupienie przedsiębiorstwa Rover Group w tym marki Mini.
1998 – Nabycie marki Rolls-Royce-Automobiles.
1999 – BMW zawiera umowę z rosyjskim przedsiębiorstwem "Autotor" z Kaliningradu; Pocz±tek produkcji samochodów
1999 – Joachim Milberg został przewodnicz±cym zarz±du
2000 – Utworzenie fundacji Eberhard v. Kuenheim Stiftung.
2000 – Otwarcie zakładu CKD w Tajlandii
2000 – Sprzedaż MG-Rover i Land Rover
2001 – Otwarcie zakładu BMW w Hams Hall
2002 – Helmut Panke staje się przewodnicz±cym zarz±du. Pocz±tek budowy Zakładu BMW w Lipsku
2004 – Założenie Przedsiębiorstwa Ł±czonego w celu produkcji i sprzedaży z Brilliance China Automotive Holding w Chinach
2004 – Obwieszczenie wpuszczenia na rynek aktualnej BMW serii 7 z silnikiem na wodór
2004 – Pocz±tek budowy BWM Welt (centrum czę¶ci zamiennych dla BMW Automobile) w Monachium
2005 – Oficjalne otwarcie 15 czerwca nowej centrali czę¶ci zamiennych (zakład 2.70) w Gaubitzhausen w Dingolfing
2005 – Oficjalne otwarcie 13 maja nowego Zakładu BMW w Lipsku
2005 – Zakup wy¶cigowego teamu Sauber.
2006 – Norbert Reithofer został przewodnicz±cym zarz±du
2007 – Zakład CKD (Completely Knocked Down) w Madras został otwarty
2007 – BMW Motorrad przejmuje Husqvarna Motorcycles
2007 – Otwarcie BMW Welt w Monachium

Powrót do strony głównej